Problemen Met Een Newman 5 HP Luchtcompressor
(Menasha, WI VS)

Dit was dus een schuurvondst die ik zou willen gebruiken om wat te schilderen en blanke lak te maken. Er is echter geen uitschakelknop op dit ding, en ik wil niet dat de motor constant draait, het zou een beetje vervelend worden.

Hier zijn enkele foto’s die ik van de compressor heb gemaakt.

Newman 5 HP Barn Find luchtcompressor, gemaakt in Engeland 21899091

Zoals je kunt zien, is het een driefasenmotor die werkt op 220/440 volt (wat ik nog nooit heb gezien). Het is bedraad voor 220, maar de stekker ontbreekt.

Ik moet weten welke draad wat zwart en wit is). Ik neem aan dat de witte draad is geaard, en de rode en zwarte hete draden zijn de twee hots. Als het mogelijk is, zou ik graag een drukafsluitschakelaar willen monteren. Dit zijn de versterkerwaarden:

208 volt 14,6 ampère220 volt 13,8 ampère
440 volt 6,8 ampère

Hiervoor moet ik een generator aanschaffen. (Ik heb mijn opslagruimte omgebouwd tot een geïsoleerde cabine). Is een generator van 8000 watt voldoende? Of moet ik het opvoeren naar 10 kw? Om het even welke hulp zou zeer gewaardeerd worden.

____________________________________________

Motorspanning
door: Doug in sdca.

Is het 3-fase of tri-voltage? Ik denk het laatste.

Als het driefasig is, zijn alle drie de draden heet. En er moet ergens een groene draad of massapunt op de motor zitten.

Als een enkele fase wordt gebruikt, is het wit neutraal, rood en heet. En er moet nog ergens een aardingspunt zijn.

Is het mogelijk om de motorplaat beter te bekijken? Kan er niet veel van lezen

Als het een enkele fase is, kan 8KW het starten. Maar waarschijnlijker zou de 10KW-eenheid worden aanbevolen.

_________________________________________________________

en nog een
door: Steven

Ik ben mechanisch niet slim genoeg om te begrijpen hoe de oudere continu draaiende compressoren werken (hoe ze de tank niet te vol doen).

Ik heb een emglo gas luchtcompressor. Ik zou de gasmotor gewoon op de Newman-compressor kunnen monteren, de poelies verwisselen indien mogelijk, en dan de gasmotor stationair laten draaien. Het zou veel werk zijn, maar het zal uiteindelijk zijn vruchten afwerpen. De gascompressor kan niet worden gebruikt om te schilderen omdat er te veel water in de luchtleidingen komt. (Ik fotografeer met vocht uitgeharde 2k Urethaan). Nog ideeën?

________________________________________________

Lossen en water
door Doug in sdca

Ik ben mechanisch niet intelligent genoeg om te begrijpen hoe deze oudere, continu draaiende compressoren werken (hoe ze de luchttank niet te vol doen).
Er zijn drie hoofdopties. Een daarvan is een automatische koppeling. Dit type koppeling is te vinden op motorfietsen, maar ik heb het niet gezien op een compressor. Twee is een vork die onder de inlaatklep schuift en deze open houdt zodat er geen compressie plaatsvindt. Dat type wordt op veel luchtrempompen gebruikt. Drie verwijst naar het openen van een soort driewegklep naar de atmosfeer. Een poot is van de compressor en de andere is voor de tank.
<<

Ik heb een emglo gas luchtcompressor. Ik kan de gasmotor op mijn Newman-compressor monteren, de poelies vervangen, indien mogelijk, en hem vervolgens stationair laten draaien. Geen idee hoeveel werk het zou zijn, maar uiteindelijk zeker de moeite waard.
>> Het is te doen, maar dan zeg je; <<

De gascompressor is te waterig om te schilderen. (Ik fotografeer met vocht uitgeharde 2k Urethaan). Nog ideeën?

>> Ja. Het maakt niet uit hoeveel omgevingslucht je hebt, dezelfde hoeveelheid zal water produceren. Periode. Zien:

Neem die eerste link om meer te weten te komen over waar het water vandaan komt en ga dan terug voor wat je eraan kunt doen.

HTH

________________________________________________________________

Lossen en water
door: Steven

De gascompressor is voor mij niet nodig omdat deze slechts 2 torpedotanks en een motor van 5 pk heeft. Ik heb 13 cfm bij 30 psi nodig voor mijn wapens. Om mijn kanonnen bij te houden, moet de kleine compressorkop op vol gas draaien. DAAR heb ik een probleem.

Als ik de gasmotor verwijder en deze met de Newman-compressorkop op mijn horizontale tank van 273 liter monteer, en de gasmotor gewoon stationair laat draaien, heb ik niet in de buurt van de hoeveelheid wrijvingswarmte om mee om te gaan, die wanneer ik in een veel koelere luchtslang, creëert condensatie, en veel daarvan van wat ik vorig jaar heb meegemaakt door gewoon wat parelstralen te doen.

Is dat logischer?

________________________________________________________________

Water
door: Steven

Vergeten toe te voegen dat ik tijdens het parelstralen 3 droogmiddel-luchtdrogers heb gebruikt. 1 post-gasluchtcompressor tot 273 liter tank, 1 post 273 liter tank en de derde bij de inlaat van de straaleenheid.

Om de benodigde lucht te leveren, moest ik echter het gaspedaal hoger zetten. Ik kan je niet vertellen hoe heet de koperen toevoerleiding van de compressorkop naar de torpedotanks was, en ik heb zojuist de olie erin vervangen. Ten slotte heb ik een slangpilaar van 6,1 m met een inhoud van 273 liter opgerold in een gigantische rubbermaid-container gevuld met ijs. Er zat nog genoeg water in mijn straalinstallatie. Misschien heb ik een nieuwe compressorkop nodig?

____________________________________________________________

Ja, dat is logischer.
door: Doug in SDCA.

Maar logischer, en waarschijnlijk gemakkelijker, zou zijn om de pomp op de emglo te vervangen en de grote tank in serie te laten lopen met de kruiwagentanks.

Wat denk je?

______________________________________________________________

Nooit van gehoord
door: Steven

Toch het proberen waard. Ik zal kijken of het boutpatroon overeenkomt, of dat ik wat moet boren.

Het was op die manier opgezet, maar ik kreeg het niet op volle kracht werkend. Het is altijd iets

____________________________________________________________

Water
door: Doug in SDCA.

Steven, ik zag net dat ik je bericht over je ontwateringsmethode niet had gezien.

Probeer een paar waterafscheiders te krijgen en gebruik die direct na de tank, en zet de droogmiddeldrogers in serie vlak voor je pistool.

Misschien zou je kunnen proberen om pijpen met druppelpoten, in plaats van slangen, door je ijs te laten lopen.

U kunt veel doe-het-zelf-ideeën vinden voor het drogen van koelmiddel.

Wat is de maximale lengte van een enkele opname? Hoeveel water krijg je als je omringd bent door water?

(Ik heb net gekeken waar je woont).

______________________________________________________________________________

Het is een Kellogg
door: Roger

Dit is een Kellogg pomp. Het is waarschijnlijk een 335 of een 340. Het zou ongeveer 17-18 cfm moeten maken bij 100 psi. Er is een driefasenmotor. Het kan niet werken op een enkele fase van 230v.

______________________________________________________________________________

Water
door: Steven

Doug,

Ik probeerde 5 minuten per keer te stralen (gasmotor ging vol gas, dus ik had de voorraad). Na ongeveer 20 minuten moest ik de bovenkant van mijn straaleenheid openen. Als het in de lente/zomer heet wordt, is het normaal gesproken extreem vochtig, soms zelfs zo erg dat ik weiger om naar buiten te gaan. Als ik zelfs maar één druppel water in mijn 2k urethaanverf krijg, is het spel zo goed als voorbij, en begin dan opnieuw.

____________________________________________________________________________

Meer informatie over water
door Doug in sdca

Ja, ik proefde die hitte/vochtigheid toen ik naar de afstudeerceremonie van mijn dochters van Great Lakes Navsta ging.

Het heeft meer oppervlakte nodig (leidingen, tanks voor warmteafvoer, afscheiders, droogmiddel en/of vervloeiende droogapparaten) dan een koeldroger.

Het zal moeilijk (en mogelijk duur) zijn om de bestemming voor luchtbehandeling te bereiken.

Hou ons op de hoogte.

____________________________________________________________

Roger:
door: Doug in SDCA.

Stevens post zegt inderdaad fase 8 cm. Er moet echter een blauwe draad of iets anders zijn verdwenen. Roger, wat denk je?

______________________________________________________________

3 Fase
door: Steven

Dit is wat ik probeerde te vinden. Ik ben geen elektricien, dus ik weet niet hoe de motor was aangesloten. Tenzij er een aparte grond is, waarvan ik niet zeker weet of dat zelfs zou werken.

____________________________________________________________

Kracht
door Roger

Als je geen HEFTY 230v-voeding hebt, vergeet dan die Kellogg te gebruiken. Het zou makkelijker zijn om er een 10pk gasmotor in te zetten en de juiste regelklep aan te schaffen.

Zo pak je het waterprobleem aan.

Afgezien van een adsorptiedroger met twee torens en de juiste filters, zie ik niet hoe je de lucht droog genoeg kunt krijgen. Perslucht van hoge kwaliteit is duur.

________________________________________________________________

Gasmotor
door: Steven

Mijn 5 pk gascompressormotor wordt gemonteerd met de Kellogg-kop. Voor het drogen aan de lucht zal ik dubbele aircocondensors voor auto’s na de compressorkop gebruiken, samen met een paar aftapkranen. Dan zal ik krachtige ventilatoren gebruiken om ze koel te houden. Gevolgd door een grote droogmiddel luchtdroger. Leid vervolgens de lucht naar de tank. Veel rommelmarkten hier in de buurt.

____________________________________________________

Dubbele condensors van: Doug in sdca.

U kunt doorstromingsproblemen krijgen als uw buizen niet groot zijn.

____________________________________________________

Dit was geen onderdeel van het plan
door: Steven

Dus ik verhuis mijn opslagruimte naar een andere locatie die dichterbij is waar ik woon. Ik pakte de 273 liter horizontale tank en daar was hij. De drukschakelaar. Er komen twee draden uit (zwart en bruin) met de uiteinden afgesneden, dus nogmaals, ik heb geen idee hoe dit in elkaar zit.

Dus nu denk ik dat als ik de gasmotor voor de compressor gebruik, ik een soort veerbelaste overdrukklep nodig heb die moet worden aangesloten. Er zijn 4 uitgangen op de tank, waarvan er 2 zijn aangesloten. Je hoeft zo’n luchttank niet op te blazen.

__________________________________________________

Gasmotor
door: Roger

Je MOET rondkomen met een 8 pk-gasmotor, maar de 5 pk-motor zal niet krachtig genoeg zijn voor die pomp.

____________________________________________________

Airco condensor
van: Steven

Ja je hebt gelijk. Mijn uitgangsbuis meet 3/10 cm. Een airco condensor is niet gemaakt met zo’n grote leiding. Ik zit ook te twijfelen om een verticale radiator te maken van 3/10 cm leidingwerk met kogelkraan aan de onderkant. De pijp die uit de compressorkop komt, gaat door een metalen doos gevuld met ijs.

____________________________________________________________

Gasmotor
door: Steven

ik snap het niet. Het is een motor van 5 pk. Niet zeker waarom het niet zou werken. Ik zou denken dat de gasmotor iets meer koppel zou hebben, maar ik ben ook niet bekend met gas- versus elektromotoren.

____________________________________________

Gas vs Elektrisch
door: Steven

Het duurde niet lang voordat het antwoord op Google te vinden was. Ik zal er waarschijnlijk een 16 pk motor op monteren. Het enige wat u hoeft te doen is de schachtlengte en -diameter te vinden.

____________________________________________________________

Water
door: Doug in SDCA.

Hey Steven

Dit is waarschijnlijk iets dat je al weet, maar het is nog steeds de moeite waard om te weten.

Afhankelijk van hoe stoffig uw werk is, als u een manier kunt bedenken om de gebruikte, reeds droge lucht terug te voeren naar de inlaat van de compressor, hoeft u minder water te verwijderen dan wanneer u buitenlucht gebruikt.

Je hebt misschien een soort luchtbezinktank nodig (denk aan septic tank) om het stof te laten vallen, en misschien een of twee airconditioningfilters. U kunt multiplex, karton of een grote pvc-buis of flexibele uitlaatslang gebruiken.

____________________________________________

Water
door: Steven

Ja, dat zou ik waarschijnlijk kunnen doen, maar ik heb een beetje weinig ruimte. Ik ga schema 40-pijp gebruiken (ongeveer 50) en een waterafscheider bouwen. Mijn enige zorg op dit moment is dat ik de nieuwe gasmotor en poelie heb, ik moet weten hoe ik de 2 riemen moet aanspannen (niet zeker wat voor soort doorbuiging acceptabel is met een compressor die zo groot is). Ik denk aan hydraulische krik en planken. PS: Ik heb het overdrukventiel naast het afsluitventiel gecontroleerd. Het was ingesteld op 200 psi.

____________________________________________

Sched 40 pijp
door: Bill

Zorg ervoor dat overal waar u Sched 40 PVC-buis voor perslucht gebruikt, er NOOIT druk wordt uitgeoefend. Het drukvermogen van Sched 40 neemt snel af wanneer het wordt blootgesteld aan hitte, en u kunt een ernstig probleem in uw luchtsysteem veroorzaken.

____________________________________________

Schema 40 pijp
door: Steven

Ik gebruik nooit PVC. Ik gebruik staal.

_______________________________________________________________

Doorbuiging aandrijfriem
door: Doug in sdca.

Het hangt allemaal af van hoe lang je erop drukt en hoe hard. Ik denk dat Identiteitskaart begint bij misschien een halve inch met vingerdruk, en als het niet wegglijdt, laat het dan. Het maakt niet uit of het wegglijdt, draai het gewoon meer vast. Als je het tot minder dan een kwart inch of zo krijgt, denk ik dat het waarschijnlijk te zwaar voor de lagers zou zijn.

Maar hoe lang gaat het dan duren? Ik denk minder dan een paar meter. (van centrum tot centrum)

__________________________________________________

Riemspanning
door: Steven

Ja, ik heb geprobeerd de motor vast te schroeven en de riem over de poelie te rollen, en ik krijg nog steeds meer dan een centimeter doorbuiging. Ik wil niet dat dit een baan voor twee personen wordt. Daarom dacht ik eraan om een krik en wat planken tussen de twee te klemmen.

________________________________________________

Newman compressor riemspanning
door: Doug in sdca.

O ja. Ja, dat is mogelijk als er plaatsen zijn waar je tegenaan kunt duwen die waarschijnlijk niet kapot gaan.

Je kunt ook de wiggen gebruiken om het daar te krijgen, terwijl je de katrollen op orde houdt.

Veel plezier.

Opmerking? Nieuwe vraag? Voeg het hier samen met foto’s toe om anderen te helpen u te helpen met uw compressor- en apparatuurprobleem!